woensdag 6 juni 2012

Spreekuurtoets

Het is weer zover: ik zou moeten studeren. En dat lukt voor de verandering niet. Ik ben te moe, ik lees een mooi boek, ik lees een goed boek (dat is niet per definitie hetzelfde boek), ik kijk Zembla (want daar steek ik zo nu en dan ook nog eens iets van op), ik bedenk hoe Nederland er idealiter uit zou zien (meestal heeft dat te maken met de aflevering van Zembla die ik zag), ik kook een overheerlijke, veel te luxe maaltijd terwijl ik alleen thuis ben (arme ik, dat was ter compensatie), ik luister muziek, ik zing mee, ik heb volgens mij wel vijf wasjes gedraaid, waarvan twee met de hand, ik houd me voor de verandering aan het schoonmaakrooster, en meer van dat soort ongein. Want ik heb geen zin om te studeren.

Want het zit zo: vrijdag heb ik spreekuurtoets, zo'n beetje het einde van het jaar. Om te kijken of ik al als dokter kan communiceren. Ik mag dan met een simulatiepatiënt gaan praten, en dat wordt opgenomen op een DVD'tje. Mijn docenten kijken dat vervolgens na en leveren feedback. En een cijfer. En dat cijfer moet voldoende zijn. Want anders kan ik niet mee met de allermooiste week van het jaar: Gave! Dus, redenen genoeg om te studeren. Zou je zeggen. Maar het is veel. En ik ben er nog niet uit of ik mezelf optimaal wil voorbereiden. Als er dan iets misloopt, loopt alles namelijk mis en kan ik beter vertrouwen op mijn improvisatietalent. Zolang ik maar niet ga vertellen dat een zwangere met pijn in haar buik last heeft van prostaatontsteking. Want dat staat in het lijstje.

En zolang ik er niet uit ben, kook ik maar lekker voor mijzelf. Gisteren at ik zalm in bladerdeeg (yum!). Nodig: 1 ontdooide diepvrieszalm, 100g ontdooide diepvriesspinazie, roomkaas met kruiden, 4 plakjes bladerdeeg, (veel!) peper, zout en viskruiden. En een oven, die je op 200 graden voorverwarmt. Men snijdt de zalm klein, mengt de spinazie en de roomkaas er doorheen, voegt naar smaak de kruiden toe. Vervolgens kwak je dat op een bladerdeegvelletje, je gooit er een tweede velletje bovenop en plakt het dicht. Daarna leg je het in de oven, voor 20-25 minuten. Erg lekker, vooral met sla. Ik heb gesmuld!
Overigens was dit, zoals veel dingen, een receptje voor 2 personen. Als je dit dus in je upje eet, maak je er gewoon twee, en warm je het overgebleven hapje de dag erna in 15 minuten op.

Ik ga maar eens weer Zembla kijken. Over illegalen.

1 opmerking:

  1. Hihi - hoe jij zodra je moet studeren inééns begint te bloggen :). Ik hoop dat de uitslag van je toets meevalt!

    BeantwoordenVerwijderen