dinsdag 12 juni 2012

Made for You

Als ik 'Made for You' hoor, denk ik altijd aan dat ene liedje van TobyMac: Made to Love. Maar na afgelopen zaterdag, denk ik daar niet alleen meer aan, maar ook aan een fantastische EO-jongerendag. Want wat was het weer goed georganiseerd! Twee keer een steengoede opening, lachen om een gestoorde maar wel leuke Shonlock, genieten van Casting Crowns en hun prachtige muziek, aanbidden met Kees Kraaijenoord en band, luisteren naar Wim Grandia, een traantje wegknipperen om de dappere jongeren die daar hun heftige verhaal durfden te vertellen, en dansen, springen en gek doen met LZ7.

De leadzanger van LZ7 sprak Nederlands. Dat kon-ie wel aardig, en hij sprak het consequent. 'Handen in de loecht, everybody spriengen!' Nog een klein beetje oefenen, je komt er wel! Zij maakten er echt een feestje van, maar wisten ook God centraal te zetten tijdens hun optreden.

Toen ik zondagavond thuiskwam en met mijn huisgenootje hier nog even over doorpraatte, kwamen we tot de conclusie dat dát is wat de EO zo aantrekkelijk maakt. Naar onze mening dan. De EO schuwt het gesprek over het geloof met jongeren niet, maar dringt het in programma's als JONG en Bestemming Onbekend ook niet op.

Wat ik het minst geslaagde onderdeel van de dag vond, was het voetbal. En nee, dat komt niet omdat Nederland die wedstrijd verloor. Meer omdat voetbal en ik absoluut niet door één deur kunnen. Gelukkig had ik Een keukenmeidenroman gekregen van vriendin E. (ja, die van On a moonless night), en heb ik daar een flink stuk uit kunnen lezen.

Wat ik altijd het mooist vind aan de EO-jongerendag, is de ontzettend positieve sfeer. Er heerst een sfeer die maakt dat ik blij ben dat ik deel ben van Gods blije, vrolijke familie. Maar hoewel ik het een fantastische dag vond, denk ik dat het voorlopig de laatste keer is dat ik een deel ben van deze dag. Want ik weet niet zo goed hoe lang ik nog 'jongere' blijf. Sterker nog, dit jaar voelde ik me al bijna oud. Ik vrees dat ik er volgend jaar alleen ben als MercyMe of the Newsboys spelen, want voor deze fantastische bands, wil ik me nog wel een dagje bejaard voelen!

Zondags mocht ik naar een worshipdienst in het prachtige dorp van mijn ouders. Thema was Hoop voor de toekomst. Enorm leuke dienst, met een inspirerende preek en mooie liederen.
En nu zit ik lekker thuis. En geniet ik van Newsboys. En van ingevroren eicellen en ethiek.

1 opmerking:

  1. Hihi - dank voor 't doorlinken. Geniaal hoe jij voetbal haat en toch maar gewoon vrolijk NL-DU hebt gekeken :P. Enn.. wie weet wat voor leuke artiesten er komend jaar komen.. :)

    BeantwoordenVerwijderen