zondag 24 juni 2012

Geloof. Hoop. Liefde.

Geloof
in betere tijden
in goede dingen
in je bestaan

in de God die helpt
die je troost
die achter je staat

Hoop
op een betere toekomst
op begrip van een ander
op een goed bestaan

op de God die helpt
die je troost
die achter je staat

Liefde
voor een vervallen wereld
voor mensen met harten
die nog net een beetje slaan

voor dé God die helpt
die je troost
die achter je staat

Leven
samen met God
die je troost
die achter je staat

De grote dingen van het bestaan
gaan mijn begrip te boven.
Als ik die dingen weten zou,
dan zou ik niet geloven.

Bovenstaand gedichtje trof ik aan op de backup van mijn oude, gecrashte laptop. Geen idee waar-ie vandaan komt. Misschien vond ik 'm ergens, misschien schreef ik 'm zelf, I don't remember. Wat ik wel weet: dit is waar mijn leven op gebaseerd is. Op Gods liefde voor mij, mijn geloof daarin en de hoop die ik daaruit put.

My God's not dead.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten