dinsdag 13 maart 2012

Zekerheid.

Vanuit mijn eigen oogpunt
zie ik geen groter plan
Waar dit ook heengaat, Heer,
ik wenste dat ik het weten kan.
Heer, waar U mij ook leidt,
vertel mij: het komt goed.
Maar Heer, ik weet het niet.
Ik weet niet wat nog komen moet.


Heer , als ik het niet meer weet,
zorg dat ik dan dit niet vergeet:
U bent hier, dicht om mij heen
en U laat mij nooit alleen.
En wat er ook gebeuren gaat,
ik weet dat U mij nooit verlaat.
Soms zijn onze zekerheden zo relatief. Als je lijdt, pijn hebt, op wat voor manier dan ook. Als je dierbaren ziet lijden en zelf een beetje meelijdt. Als de wereld om je heen lijkt in te storten. Als je alleen maar grijstinten ziet in deze kleurrijke wereld.
Maar als alle stenen van mijn levenshuis lijken te wankelen, blijft slechts het fundament van mijn hart overeind.

- voor alle bezorgde mensen: dank, maar this one is niet autobiografisch;) -

1 opmerking:

  1. Mooie blog. Maar grijstinten zien en wankelende stenen klinken een beetje verdrietig.. al is een overeindblijvend fundament wel heel goed :). Gaat het wel goed verder?

    BeantwoordenVerwijderen